Friday, May 6, 2011

Hey, They Are!

Okay, aku tak faham gambar

       Assalamualaikum, tiba-tiba beri salam kan aku ni? Haha ^_^ Ni aku nak cerita sikit pasal kawan baik atau bestfriend sekelas aku, tak kira laki or pompuan. Aku akan cerita. Oh ya, termasuk budak yang aku tak suka yaa. Ouh ya, before baca Basmalah dulu. Kasi kenyang sikit baca post ni :)

Satu sendiri pikiran melayang terbang
Perasaan resah gelisah
Jalani kenyataan hidup tanpa gairah

[Aishiteru - Zivilia-]

       Lirik kat atas ni aku potong sikit. Ala yang lagu OST Cinta Melody ( ada Randy Panggalila ^^ ) Best gila ah part tu. Okay, back to the title. Aku ada kawan perempuan yang rapat. Seperti Izzura, Aqilah, Tasha, Assyira. Lelaki pulak macam Pero/Topedo (Haziq Husinn), Bandot (Hakim), Syahid (Arukk), Amal (Pendek/Nasirr). Okay, lelaki paling banyakkan? Sebab budak pompuan kat kelas aku semuanya gediks. Jadi, disebabkan cikgu letak aku dengan Izzura diantara lelaki, so terpaksalah terima hakikat even aku tak dapat nak tumpukan perhatin ==' Realiti.

       Izzura ni nama penuh dia Nurul Izzura Mazlan. Siapa nak tackle dia? Nah meh sini aku kasi nombor ic dia. 980919-01-XXXX. Aku lupaa. Kau tanya dia sendirilah. Search kat facebook. Dia ni budaknya brutal. Cakap main lepas. Dan dan dia ni kan, kadang-kadang otaknya mereng. Kalau kau perasan, banyak post aku ada nama dia. Apa-apahal aku kasi tahu dia, budak yang aku suka. Budak yang aku ehem. Budak yang aku benci. Budak yang comel. And and macam-II lah.  Dia pun sama, kalau dia suka budak tu, kadang-II lah tapi dia bagitau aku. Tapi kalau dia tak puas hati atau benci budak tu, dia bagitahu aku lah.

       Aqilah ni pulak, nama penuh dia Nor Aqilah binti Ishak. Kitorang cakap dia 'Icak' atau Mama Qilah atau Cikgu Rosnan ==' Haha, pelik-pelik je. Time tu waktu aku merempit dengan Pika, Fifi ngan Tasha kan, dia kata "Wehweh Filda" dengan gelabahnya. Pastu dia bagi pengumuman yang dia dah couple dengan Fahmi. Ex-kelas kitorang, tapi aku tak ambik tahu sangat lahkan. Sebab kan, aku malas nak cintan cintan ni lah. And then, Fifi kata Qila dengan Fami ni diorang cakap 'mama papa'. Eee, geli aku dohh dengar. Thats why aku panggil dia Mama Qilah. Dia ni sporting :) Hehe, kira okaylahkan dari budak lain.

       Tasha ni nama dia Nurul Natasha Azmi. Kami ejek dia Azmi Kawosh. Okay, abaikan ejekan semua ni. Kami dah biasa. Cewahh, guna kami kami pulaa dia ni ^^ Hihi. Dia ni baiklah, selalu temankan aku pergi tandas. Tempat dimana aku hilangkah rindu. But, dia akan gediks bila nampak lelaki. Perkataan yang selalu dikeluarkan "Eh eh, tu kann... blablabla". MAKIN MUAK LAH DER AKU DENGAR. Haha, btw aku kawan dia :)

        Assyira ni nama dia Nur Assyira binti Jasmi. Dia ni baik lah jugak. Tak pasal-pasal rapat dengan aku. Disebabkan dia pun jaki dengan si E tu, aku kawanlah dengan dia. Dia ni kuat arukk aa. Contoh ayat dia "Kau tak payah jadi sial boleh tak?" Hihi, lawak doh. Nanti kalau dia dah ejek budak tu, nanti tangan dengan muka dia tuju kat arah budak lain. Tak boleh blah la lu der!

       Haziq atau Haziq Husin ni budak lelaki paling rapat lah kan. I call him Topedo. Sebab bila kau bagi dia satu perkataan, dia akan jawab dengan ayat. Tapi kalau kau bagi dia satu ayat, dia akan jawab satu karangan. Entah apa-apa jelah di fikirkan. Baju dia dahlah fit. Dan dialah budak yang buat aku tak boleh nak focus kat belajar! Dia dengan Si Bandot tu sama je. Bandot ni nama dia tak silap aku Amirul Hakim aa kan. Kakak dia cute gila. Muka tembam-tembam gituh. Btw kan, bandot ni lucah gila dok. Pergh, boleh mati aku duduk belakang dia. Macam nak pitam je ketawa. Sebab tulah aku akan pergi tandas 2 kali sehari sebab ketawa tak henti-henti. Perut boleh pecah. Mati kau Bandot! Eh, before kalau kau tengok muka dia kan mesti perut kau pecah sebab gelak. Muka dia tu tegang je. Lawokk pokk.

       Syahid ni nama dia Syahid Sabirin. Arukk tu hidup dia. Kadang-II dia ni diam, tapi tak pasal-pasal nanti jerit tak tentu pasal macam Eidil. Tapi kan, dia pernah sekali kena paw dengan aku. Aku mintak dia belanja naik bas. Terer tak aku? Yaa yaa aku tahu aku terer. Okay blogger, ni aku nak bagitau ni, tadi kan Syahid dia pergi halang aku nak jalan. Dah aa kaki aku tengah sakit. Kau memang **** Haha >gedik<

       Amal atau nama betul dia Akmal Nasirr. Yoo M. Nasir datang kelas aku. Haha, okay joke. Dia peneman hidup aku lol. Dia hanya teman aku kalau nak balik dengan ...... je. Tapi kadang-kadang. Tapi kalau time nak balik tu memang jalan dengan diaa aa. Tapikan, kalau aku jalan dengan dia macam adik beradik sebab dia pendek. Kau memang **** Mal! Tapi sejak kebelakangan ni je, dulu-II dengan Syahirah.

       E ni pulak nama penuh dia E gedik. Aku tak mahu lah kasi tahu nama betul dia. No money No buisness. Ayat Izzura. Dia ni kan gedik tau. Sudah tu dia ni suka sangat tipu. Contoh tipu dia kan, one day ni aku tanya dia. "Weh Fatin, kau kan jarang online fb. So, setiap kali kau bukak fb kau berapa ramai add kau?" Dengan muka tipunya dia kata "Ada lah dalam 20 ke, 30, 40,50 ke atas macam tu. Tapi ada satu hari ni kan aku tak bukak sampai 3 minggu tau, ada 100 lebih orang add aku. Aku confirmkan je semuanya." Uh, nampak beno nipunya~ Sebabkan, aku tengok friendlist dia baru 200++. Memang penipu tau. Okay, disebabkan dia ni cantik lah jugak, dia ni ada ramai peminat termasuk Ketua Tingkatan kitorang. Rasyidi, hmm. Semalam kan, Rasyidi pergi jumpa cikgu Zainab, lepastu E ni kan, dia pergi lah diri sebelah Rashidi dengan alasan "nak jumpa cikgu Zainab". Kau ni kan, ergh ==' Memang sengaja, lepastu dalam kelas Rasyidi guna spek. Dia sengaja pergi depan lepas waktu nak pergi tempat duduk balik, dia lalu sebelah Rasyidi. Dia tengok muka Rasyidi lepas tu kata "Poyo lah kau" sambil tepuk belakang Rasyidi guna buku dia. Aku dengan Izzura dah main bisik2. Btw, dia dengan Diana tu tak ubah 2x5 je la! Diana suka kat Syahid.


-THE END-

No comments: