Saturday, May 14, 2011

Cerita Dengan Hati Yang Kosong

Hello guys :)

Pehh, cair doh #Haha, aku ni tak pasal-pasal >.<'

Sometimes I want to be a girl

          But, I want to be a good girl

But, after I be a good girl

          I want to be a pretty girl

But I think it is only a dream

          How can I be like that ?


Satu pagi yang panas. Ah bukan setakat panas, sudah tahap terik. Hari Rabu, mungkin. Aku terpaksa pergi sekolah naik bas. I am go to school with bus dalam keadaan macam tu. Ahhhhhh, panas. Aku keluar rumah dalam pukul 11.20 pagi lah gitu kan. Panas lah kan. Aku tunggu kat tepi jalan tu macam tembok yang mengambil masa 10 tahun untuk siap. Sudahlah tak ada BusStand!

Tunggu punya tunggu punya tunggu macam tunggul kayu, aku tengok dengan kecewa. Bas satu pun tak ada ! Harap lori muatan penuh satu jalan tu jela. Aku tengok lagi sekali sambil sumpah-seranah dengan harapan belakang lori tu adalah bas TANJAU ! bukan KKKKKKKKL . Alhamdullillah, akhirnya bas TANJAU mengambil tempat. Aku tahan lah bas tu, tak akan nak selak kain pulak =='

Aku masuk, Whoaaaaa. Muatan penuh nak mati. Aku terpaksa berdiri belakang pintu bas tu. Nasib baik semua budak sekolah. Kalau tak, aku rasa terpaksa pangku atas driver tu ==' HAHA. Then, bila dah sampai sekolah, aku cari lah mana-mana budak kan. Before tu aku ada nampak Causeway, pergh kemain kosong lagi. Aku agak menyesal lah kan :] 

Then, blablabla jumpa Syahirah. Aku pergi lah dekat dengan dia. Then dia kata "Weh, aku tak nampak kau pun tadi" Aku jawab "Memang lah kau tak nampak, sebab firstly mata kau dah kero , second sebab aku diri kat depan sebelah driver lagi" Lepastu dia ketawa, aku pun ikut lah gelak sekali. Ouh, lampu dah merah. Masa untuk melintas beramai-ramai. Aku tengok semua jalan terkedek-kedek. Kalau budak perempuan tak nak kalah, nak macam catwalk jugak.


Time untuk tunggu kat kantin. Ahh, masa yang paling seronok sebab aku boleh lah kutuk-kutuk mana-mana budak perempuan yang duduk sampai kain terselak. #Ish, jahatnya aku ni kan? Okay, cerita kat atas ni saja je aku nak bagitahu yang sebenarnya aku dah reti nak naik bas sendiri . Haha amekaw !

Bunyi ayam sebelah rumah Mak Kiah berkokok macam bunyi loceng jam kat sebelah telinga aku yang sedang berkokok jugak.. Aku pun terus lah study ke facebookhome :]. Membuka home, aku nampak lah muka sorang minah ni. WOW! Budaknya cun, comel-comel. Putih-putih gitu. Then, dia ada masukkan gambar-gambar dia. Ada banyak, dengan muka ketat aku mintak lah izin ambik. Dia kata 'ambiklah, dialu-alukan'. Okay fine gua ambik. Dah tu bukak photoscape. Nilah jadinya ----->


NI LAH DIA. COMEL KANNNNNN ^__^

FYI, aku tak kenal pon dia ni :D

No comments: