Sunday, April 17, 2011

Meredah segala duri di tanah




Dari aku kecik sampai besar, tak pernah lepas tangan dengan makbapak aku. Sebab mereka ialah parents aku. Yang memberi aku nasihat #tapi aku degil mungkin. Tapi this is about my life. Kenapa aku tak boleh nak selesaikan masalah dengan sendiri? Bagi aku, aku budak yang mungkin boleh dikatakan matang, 50 50 barangkali.

Ni masalah aku. Aku boleh dikatakan, 'budak yang dibenci oleh ramai'. Ye pasti, aku pasti dengan diri aku. Aqilah pernah cakap ada budak form5 benci aku. Hendak aku terima atau tak hendak aku terima. Bila aku datang awal, lepastu nampak budak-2 form5 yang tengah ponteng kelas. Aku akan tersentap. Terkesima buat sementara.

Aku tak tahu apa diorang nak. Aku gedik barangkali. Aku jahat barangkali. Atau aku buat salah? Aku curi barang diorang ke? Sesetengah orang kata 'Aku ada banyak masalah, tapi aku senyum je'. Bagi aku, orang yang berkata demikian adalah orang yang tidak ada masalah. Sebab dia bagitau dia senyum bila ada masalah. Tapi siapa boleh senyum bila ada masalah. Tak logik kan?

Aku ni kadang-kadang gelisah lah jugakkan kalau nak fikirkan balik. Tapi aku luahkan kat Izzura, atau kat sesiapa lah yang aku nak. Atau lebih best, aku diam dan letak jauh-jauh daripada lubuk batin aku. Macam mana tu ek? Haha, aku akan cari bahan ketawa. Dok lepak dengan Aqilah atau Fatin dengan Izzura. Selalunya mereka gembirakan aku, tak kira lah dengan cara lucah atau kasar.

Kadang-kadang jugak. Aku pelik dengan perangai budak sekililing aku. Jenis suka menyuruh. Aku tak suka. Sebab cara menyuruh tu boleh buatkan seseorang rasa tertekan dan rasa macam "boleh tak aku tumbuk kau?" Iya begitulah lebih kurang. Lagioun diorang dah dipinjamkan kaki dan tangan tanpa sebarang pembayaran kan? Takkan tak boleh nak ambik sendiri.

So dengan ini aku nak cakap la, aku nak hidup sendiri. Aku tak nak lah ada titik hitam dalam hati aku ni. Jadi aku mintak maaf kalau terkasar bahasa :)


2 comments:

•●imstillovemylife●• said...

amboii , macam budak nakal , tapi muka baik . ala biasa la tuh , orang dengki dengan ape yang kita adewww kan :) smilee :)

Filda Nur Khalis said...

Muka je baik. Perangai tu lain. Hhaa. Thank You