Saturday, March 12, 2011

First Day Kat MELAKA

Wahaha, baru first day kat Melaka dah menggedik nak tulis post. Weh, aku bosan sebenarnya. Ada internet, agak-agak lah. Don't waste your time orang kata. So, aku guna Don't waste your internet lah kiranya.

Pagi-pagi aku bangun untuk sembahyang, eh solat Subuh then pengsan balik. Aku penat, fikir-fikir dah bangun tu nak gosok baju sekolah. Ouh, sebelum tu aku memang ada niat tak nak datang sekolah sebab nanti kena guna tudung bebawal atau tudung tiga segi. Aku dah kata kepala aku ni memang tak muat nak guna tudung tu, tapi degil. Okay fine, Alhamdullilah lah aku kena pergi Melaka. Aku Shopping Window korang berkaroke kat atas pentas ok.

Lepas tu siap-siap. Aku malas lah nak guna special sepcial. BuTheWay, kau tahu tak berapa lamakah orang yang nak betulkan modem wifi kat rumah aku tu? Hmm, agak-agak 5jam lah juga. Tapi penat nak mati la weh. Haihh, aku nak mandi pun takut tahu tak. Aku terpaksa tunggu diorang blah ( sebab mereka mereka adalah kaum Adam ) baru boleh simbah air puas-puas.

Lepas tu dalam pukul 3 gerak. Bye bye Batu Pahat. Okay, dalam kereta tu just tengok cerita Hantu Kak Limah Balik Rumah berulang-ulang kali sampai teebee tu kata "Weh, berhenti lah bodoh". Weh CD, aku masuk kelas kau tak masuk sekolah ada berani nak kata aku bodoh ke ? Begitu lah, sampai kan adik aku nak main PSP dia sambil baring, aku marah :

Aku : Tak payah lah nak tamak tempat duduk
Adik aku : ( buat mulut gedik XD)
Babah : Dah lah, separuh-separuh kan senang
Aku : alah , dia tu yang lebih
Babah : Ail, separuh2 la, jangan tamak
Adik aku : (naik kan kaki sambil buat muka mintak kaki )
 Walaweh, aku tidur. Penat penat. Ambik phone BB mak aku then bukak acc fb aku lah. Tulis kat status : Bila nak sampai ni ? : cewahh, agak-agak mesti ada orang kata aku gedik bukan ? Mamak, aku kesah ?

Dah sampai woo, cari hotel hotel kat situ. Wow, jumpa lah hotel Seven. Then mak bapak aku keluar, dia tempah bilik untuk kami. Then mak aku datang kereta :

Mama : Dah keluar cepat, kat sini internet 24 hours ( non-stop agaknya )

Beb, mana gua tak happy. Facebook dalam otak dah berteebangan sambil cakap : Fildaa, facebook facebook : Hek eh, macam setan pula aku tengok. Haha. Okay masuk bilik sambil terlompat-lompat. TUnggu azan maghrib then solat. Mak aku kata nak pergi Jusco. Ouh, dalam hati aku "Nak shawl nak shawl". Okay aku bersungguh-sungguh nak

Dah sampai Jusco. Aku cakap dengan mak aku "Mama, nak matan matan" Lepastu mak aku kata " Nanti lah, sabar jap". Okay aku sabar. Makan muka budak-budak kacak dulu lagi bagus. Okay, tunggu punya tunggu punya tunggu aku bersuara "Mama, nak shawl" . Mak aku cakap "Nanti je lah cari". Dalam hati aku "Alah, mesti tak dapat punya". Okay, dah beli kasut adik aku bla..bla..bla.. and then pergi KFC cari matan matan. ( Matan = Makan ). Aku makan Ayam Goreng Hot & Spicy lah biar perut ni kenyang sikit. Eh banyak.

Lepas tu out out akhirnya keluar juga tanpa membeli sebarang shawl. Sedih tu tak la, tapi esok habis habis aku nak usha mak aku suruh belikan shawl warna PINK. Terhingin. Pleasee ( buat muka comel walaupun aku tahu aku memang comel )

P/S : Aku teringin nak makan Cupcake yang bapak aku treat tadi, tapi takut GEMUK :(

No comments: